Stiri

Atacul telenovelelor

Atacul telenovelelor

Nicoleta Luciu, lidera noii generatii a divelor de televiziune

Depasind cu mult asteptarile producatorilor, in doar noua luni, "Numai iubirea" - prima telenovela romaneasca - s-a transformat intr-un insolit fenomen social. Serialul a ajuns, aseara, la ultimul episod. Finalul este, desigur, unul fericit, atat pentru personaje, cat si pentru actori. Popularitatea de care s-au bucurat protagonistii serialului, dar si banii pe care i-au castigat au dat nastere unei mode in randurile vedetelor (actori, cantareti, manechine), care spera un rol intr-o viitoare telenovela.

Deocamdata, la orizont se zaresc trei productii noi, la posturile Acasa si Antena 1. In toamna va incepe noul proiect, "Lacrimi de iubire", un film pentru care rolul principal s-a adjudecat: Nicoleta Luciu (o vedeta pe care multi abia asteptau sa o vada intr-o telenovela). Alaturi de ea vor juca Dan Bordeianu, Lucian Viziru, Adela Popescu sau Sebastian Papaiani.

Si Valeriu Lazarov are un proiect de serial romanesc, care va urma reteta impusa de telenovele (iubire, drama), dar care se vrea diferit de "Numai iubirea" prin amploare si numarul mare de episoade.

Adunare generala de final

"Promovarea intensa este un factor determinant pentru succesul unei telenovele", explica psihologul Mirela Zivari. "Subiectul acestor filme urmareste indeaproape anumite nevoi nesatisfacute ale unor indivizi, astfel incat ei tind sa se regaseasca in personaje, pe care, cu timpul, le percep ca pe niste cunostinte apropiate. Povestea este usor de inteles, personajele sunt simple si toata lumea "digera" filmul fara efort. Succesul de care s-a bucurat prima telenovela romaneasca s-a datorat si faptului ca actorii sunt tineri si astfel s-a extins publicul tinta", spune ea.

In Piata Constitutiei s-au adunat sambata cateva mii de persoane dornice sa-si vada eroii de telenovela. Nu este pentru prima data. La Iasi, lumea s-a calcat pe picioare, organizatorii anuntand 55.000 de persoane prezente la intalnirea cu echipa "Numai iubirea", in timp ce la Oradea au fost 30.000, iar la Timisoara 40.000. Considerand incredibilul succes la public, pentru unii dintre protagonisti "Numai iubirea" a fost o rampa de lansare, care i-a propulsat rapid la statutul de vedeta. Totodata, unii actori cu state vechi, dar iesiti din vizorul publicului, ca Iurie Darie, Sebastian Papaiani sau Tora Vasilescu, au avut sansa de a-si relansa cariera.

Pro si contra Florin Piersic Jr., actor "Strategii de marketing"

"Telenovelele prind foarte bine pentru ca sunt productii de consum. In plus, lumea e curioasa, vrea sa vada actori romani. Bineinteles, in spate sunt niste strategii de marketing foarte bine puse la punct. Anunti o scena de iubire, in care joaca o fata dezbracata si imediat iti creste ratingul", spune actorul, care ar accepta un rol intr-o telenovela.

Mihai Tatulici, director de programe la Realitatea TV  "Aduc rating"

"Efectul telenovelelor este devastator si l-am vazut cu ochii mei: la un mall din Brasov, fanii serialului se calcau in picioare. Dar, in goana lor dupa profit, televiziunile prefera telenovelele: aduc rating, aduc reclama, costurile de productie se diminueaza".

Industria se extinde In America de Sud exista mai multe studiouri care produc telenovele: Venevision (Venezuela), RCN si Caracol (Columbia), Telefe (Argentina). Suprematia este detinuta de Televisa (Mexic) si Globo (Brazilia), ambele cu o vechime de 50 de ani in domeniu. La Televisa se produc intre 9 si 12 telenovele anual, in care joaca aproximativ 5.000 de actori. Industria se dezvolta si in SUA, la Miami, in studiourile GlobeCast.

Sursa: evz Autor: Anonymous, postat luni, 27 iunie 2005, 08:35

Comentarii(0)

Adauga comentariul tau

 

Ai o stire?

 

Daca ai aflat ceva interesant si vrei sa impartasesti cu noi, ai numai de castigat!

Adauga stire

Arhiva stiri